Vijfstappenplan

Vijfstappenplan

In 5 stappen naar een gebitsprothese. Bekijk per stap de video over wat u kunt verwachten.

Een nieuwe kunstgebit in vijf stappen

Stap 1 - Een afdruk maken

Tijdens de eerste behandelafspraak nemen we een eerste afdruk van uw kaken. Deze afdruk geeft onze tandtechnicus de basisinformatie voor het maken van de individueel vervaardigde ‘afdruklepels’, die we later gebruiken om een definitieve afdruk te kunnen maken. U loopt tijdens de behandeling in principe geen moment zonder tanden. 


Stap 2 - De definitieve afdruk maken

Tijdens deze behandelafspraak maken we, door middel van de individuele ‘afdruklepels’, de definitieve (precisie) afdruk. Deze is nodig om een goede basis voor de prothese te maken en een optimale pasvorm te bereiken. 


Stap 3 - De beetbepaling

Tijdens deze behandelafspraak bepalen we welke ‘beet’ u heeft, dat wil zeggen, de wijze waarop uw kiezen in de ideale situatie op elkaar sluiten. Deze informatie hebben we mede nodig om uw prothese perfect op maat te kunnen maken.


Stap 4 - Passen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt de prothese, voordat deze wordt afgemaakt, eerst nog gepast. U kunt hierbij bekijken of de vorm, kleur en de stand van de tanden en kiezen naar uw wens is. Wij kijken naar de functionele eisen. In dit stadium kunnen we, als dit nodig is, nog aanpassingen doorvoeren.


Stap 5 - Het plaatsen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt uw nieuwe prothese geplaatst. Het maken van een passende prothese is maatwerk. Wij streven tot in de kleinste details, de hoogste kwaliteit na. Dit doen wij met succes, gezien onze talloze tevreden klanten. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat een prothese, na de gebruikelijke gewenningsperiode, niet optimaal past. Dit kan leiden tot gevoelige plekken, of irritatie in de mond, omdat de prothese wat te krap zit of juist te ruim. Uiteraard kunnen onze tandprotheticus en tandtechnicus deze klachten altijd goed verhelpen.

In principe is uw behandeling na deze laatste stap afgerond, maar dat wil niet zeggen dat wij u zomaar laten gaan. Integendeel, onze praktijk biedt optimale garantie, service en volwaardige nazorg. Wij zien u graag elk jaar even terug voor een controle van uw prothese. 

Uiteraard bent u ook eerder welkom als u vragen heeft, of problemen ondervindt met uw gebit. 

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

820 reviews · ⭐ 9.2 gemiddeld

Uitstekend

Ben al 40 jaar patient in die praktijk

Uitstekend

Uitstekend

Vakbekwaam

Vriendelijke en adequate behandeling.

Zeer positief

Vlot en kundig, en zeer vriendelijk, ook de assistente!

Goede zorg

Deskundigheid scoort goed bij mij Vriendelijkheid ook.

goed

Aanvankelijk duurde het even voor ik een afspraak had (met matige tandpijn). Maar daarna kon ik terecht bij mijn vaste tandarts die mij prima heeft geholpen. De mogelijke oorzaken werden uitvoerig nagelopen gevolgd door de noodzakelijke behandeling.

Deskundige en klantvriendelijke behandeling behandeling

Deskundige en klantvriendelijke behandeling behandeling

zeer netjes en altijd vriedelijk.

zeer netjes behandeld

Uitstekend!

Zeer deskundige, rustige en duidelijke communicatie én handelingen door de tandarts en haar assistenten. De teamleden zijn goed op elkaar ingespeeld en de goede teamspirit is voelbaar!

Heldere uitleg

Geen behandeling maar aangeven vervolg met kiestrekken bij kaakchirurg en vullen bij tandarts.

Prima

Prima

vakkundig en zeer vriendelijk

vakkundig en zeer vriendelijk

Een fijne, vriendelijke en professionele behandeling

Vanaf binnenkomst in de praktijk ben ik fijn en professioneel behandeld. Zowel bij het ontvangst als tijdens de behandeling zelf.

Mijn ervaring was perfect !

Ik had een heele goeie ervaring , iedereen was vriendelijk en ik heb niets te klachten .

Heel prettig behandeld

Met aandacht, deskundig, begripvol, prettig.

Snel geholpen

Goed

Uitstekend

Goede behandeling en fijne klanthouding

Fijne gevoel

Goede tandarts

Super

Geduld, kundig, goede uitleg en ontspannen

prima behandeling

Heel vriendelijk, kijkt alles goed na, deskundig

Anne is een hele fijne mondhygieniste.

Duidelijke uitleg en aandacht voor mijn gebit.

fexibel, helder gevoel voor prioriteiten, bereid tot extra inzet, deskundig, snel

Toen ik bij de mondhygienist kwam bleek ik een gat in mijn voortand te hebben. Ze ging meteen overleggen met de tandarts waarvan ze wist dat die op dat moment pauze had. De tandarts was bereid mij eerst te helpen, ook al had de mondhygienist verder nog niet veel kunnen doen. Het gat is nu gevuld, terwijl daar anders weer een aparte afspraak voor gemaakt had moeten worden.