Kindertandheelkunde

Kindertandheelkunde

Een goed begin is het halve werk!
Het advies is om uw kind vanaf de zesde maand mee te nemen naar de tandarts wanneer u zelf voor controle gaat. Op deze leeftijd is een behandeling meestal nog niet nodig, de tandarts zal u vooral adviezen en voorlichting geven. Wanneer u het gebit van uw kind vervolgens ieder half jaar laat controleren kunnen eventuele problemen op tijd worden gesignaleerd en worden aangepakt.

Voordelen om uw kind al op jonge leeftijd mee te nemen:

Wanneer u uw kind al op een jonge leeftijd meeneemt naar de tandarts genieten u en uw kind van vele voordelen:

  • Eventuele problemen worden op tijd gesignaleerd en aangepakt, zo bent u uitgebreide behandelingen voor.
  • U kunt een poetsinstructie aanvragen zodat u het melkgebit van uw kind al vanaf het eerste tandje goed kunt verzorgen.
  • Uw kind kan alvast wennen aan de tandartsstoel, de witte jassen en de tandarts. Hierdoor wordt tandartsangst voorkomen
Praktijk sfeerbeeld

In de media komt het regelmatig aan bod; het melkgebit is er vaak slecht aan toe.

Veel mensen denken dat het melkgebit niet goed verzorgd hoeft te worden; het wordt immers toch vervangen door een blijvend, volwassen gebit. Daarbij vinden kinderen tandenpoetsen niet altijd leuk en hebben ouders geen zin om de strijd iedere dag aan te gaan. Ook spelen de huidige voedingsgewoonten hierbij een rol, kinderen krijgen steeds vaker de hele dag door frisdrank en snoepgoed.

Het klinkt allemaal zo vanzelfsprekend en we willen allemaal het beste voor ons kind. Toch liegen de cijfers van kinderen met een slecht gebit er niet om en zijn de gevolgen voor de toekomst enorm.

Praktijk sfeerbeeld

Waarom is een goede verzorging van het melkgebit zo belangrijk?

U wilt voorkomen dat uw kind pijn heeft aan tanden, kiezen of het tandvlees tijdens het praten, eten of zelfs constant. Toch is een gaatje in de kiezen zo ontstaan. En als er door verwaarlozing tanden of kiezen getrokken moeten worden, kan uw kind naast pijn ook problemen krijgen met kauwen. Een slecht gebit zorgt voor veel ongemakken en heeft weldegelijk invloed op het blijvend, volwassen gebit. Namelijk:

  • Het vroegtijdig verloren gaan van melktanden of -kiezen (doordat deze bijvoorbeeld getrokken moeten worden) kan tot ruimteproblemen of scheefstand van blijvende, volwassen tanden en kiezen leiden.
  • Ontstekingen aan het melkgebit kunnen overgaan op het blijvend, volwassen gebit.
  • Gaatjes in melktanden of kiezen kunnen de al aanwezige blijvende, volwassen tanden en kiezen aantasten.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Samenwerkende Tandartsen Nijmegen - Bijleveldsingel? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer .

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 17:00
woensdag08:00 - 17:00
donderdag08:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Bijleveldsingel 4
Nijmegen 6521AR
Route

Patiëntervaringen

820 reviews · ⭐ 9.2 gemiddeld

Uitstekend

Ben al 40 jaar patient in die praktijk

Uitstekend

Uitstekend

Vakbekwaam

Vriendelijke en adequate behandeling.

Zeer positief

Vlot en kundig, en zeer vriendelijk, ook de assistente!

Goede zorg

Deskundigheid scoort goed bij mij Vriendelijkheid ook.

goed

Aanvankelijk duurde het even voor ik een afspraak had (met matige tandpijn). Maar daarna kon ik terecht bij mijn vaste tandarts die mij prima heeft geholpen. De mogelijke oorzaken werden uitvoerig nagelopen gevolgd door de noodzakelijke behandeling.

Deskundige en klantvriendelijke behandeling behandeling

Deskundige en klantvriendelijke behandeling behandeling

zeer netjes en altijd vriedelijk.

zeer netjes behandeld

Uitstekend!

Zeer deskundige, rustige en duidelijke communicatie én handelingen door de tandarts en haar assistenten. De teamleden zijn goed op elkaar ingespeeld en de goede teamspirit is voelbaar!

Heldere uitleg

Geen behandeling maar aangeven vervolg met kiestrekken bij kaakchirurg en vullen bij tandarts.

Prima

Prima

vakkundig en zeer vriendelijk

vakkundig en zeer vriendelijk

Een fijne, vriendelijke en professionele behandeling

Vanaf binnenkomst in de praktijk ben ik fijn en professioneel behandeld. Zowel bij het ontvangst als tijdens de behandeling zelf.

Mijn ervaring was perfect !

Ik had een heele goeie ervaring , iedereen was vriendelijk en ik heb niets te klachten .

Heel prettig behandeld

Met aandacht, deskundig, begripvol, prettig.

Snel geholpen

Goed

Uitstekend

Goede behandeling en fijne klanthouding

Fijne gevoel

Goede tandarts

Super

Geduld, kundig, goede uitleg en ontspannen

prima behandeling

Heel vriendelijk, kijkt alles goed na, deskundig

Anne is een hele fijne mondhygieniste.

Duidelijke uitleg en aandacht voor mijn gebit.

fexibel, helder gevoel voor prioriteiten, bereid tot extra inzet, deskundig, snel

Toen ik bij de mondhygienist kwam bleek ik een gat in mijn voortand te hebben. Ze ging meteen overleggen met de tandarts waarvan ze wist dat die op dat moment pauze had. De tandarts was bereid mij eerst te helpen, ook al had de mondhygienist verder nog niet veel kunnen doen. Het gat is nu gevuld, terwijl daar anders weer een aparte afspraak voor gemaakt had moeten worden.